Sedan oktober 2023 har vi på OÛT varit Feskekörkas kommunikationspartner.Vårt initiala uppdrag var att nå ut till Göteborgare och besökare om Feskekörkas nyöppning efter en fyra år lång renovering. 

feskekörka


För att skapa varumärkeskännedom och nyfikenhet bland potentiella besökare och personal under preopening-fasen, tog vi fram en omfattande innehållsstrategi. Sedan dess har vi kontinuerligt exekverat strategin i ett löpande arbete. 
När öppningsdatumet närmade sig, tog vi fram en strategi för Feskekörkas kommunikation efter öppningen. Nu arbetar vi vidare med kommunikation och marknadsföring för att öka försäljningen i Feskekörkas fisk- och skaldjursdiskar samt att fylla bordsbokningar till deras fyra restauranger. 

Vi fokuserar också på att bygga lojalitet hos befintliga kunder och att ha en tydlig och effektiv närvaro på sociala medier för att hjälpa Feskekörka att nå sina affärsmål. 

 
  • Innehållsstrategi för sociala medier 
  • Löpande innehåll och distribution till sociala medier
  • Programmatisk displayannonsering
  • Sökordsannonsering
  • Framtagning av landningssidor till hemsida (uppsättning, copy samt grafiskt manér) 
  • Innehåll till rekryteringsverktyg
  • Rekryteringskampanjer 
  • Nyhetsbrev- uppsättning, innehållsstrategi och löpande innehåll. 
  • Målsättningsramverk
  • Löpande rådgiving och stöttning
    
    
    
    

Våra insatser

Resultat

(Resultat November-maj)
För att säkerställa att vi nådde våra mål inför öppningsdatumet, etablerade vi ett målsättningsramverk med månatliga målsättningar. Resultaten är vi stolta över och talar för sig själva. 

Över 9 miljoner exponeringar (november-maj)
Från 0 till ca 20 000 besök i månaden på hemsida.

Över 200 bordsbokningar innan öppningsdagen.